Liberec začátkem roku nakoupil staré, kloubové autobusy z Prahy, aby vyřešil krizi, když od smlouvy s městem odstoupila společnost BusLine, která zajišťovala 40 procent místní MHD. Mělo jít o provizorní řešení, které mělo pomoci městu ušetřit. Teď ale kvůli nim musí upravit zastávky za deset milionů.

Dopravní Kocourkov pod Ještědem pokračuje. Když město nakupovalo začátkem roky vysloužilé, 18 metrů dlouhé kloubové autobusy, z pražského dopravního podniku, zaklínali se liberečtí radní, že jde jen o provizorium, než se věci vrátí do normálu. Autobusy byly velmi levné, kus vyšel zhruba na 100 tisíc korun.

Jenomže již tehdy kritici upozorňovali, že je to nevhodné řešení, že jde o vozy, které jezdí v Praze a často jako příměstské spoje, na daleko širších a rovinatějších komunikacích hlavního města a Středních Čech a že ve více kopcovitých a užších silnicích Liberce to nebude dělat dobrotu. Neutekl ani rok a ukázalo se, jaká to byla pravda. Původně levné, vysloužilé autobusy se Liberci po čertech prodraží.

Město musí investovat zhruba deset milionů do úpravy zastávek, aby do nich „harmoniky“, jak se těmto dlouhým kloubovým autobusům říká, mohli vůbec a bezpečně zajet. Navíc to odnáší i současné autobusové zastávky, tedy rovněž městský majetek. „Současné zastávky ve většině případů bezpečné nastupování a vystupování z kloubových autobusů neumožňují a řada z nich je navíc poškozená intenzivním provozem," uvedla pro ČTK mluvčí radnice Jana Kodymová. 

Na špatné vystupování a nastupování si podle samotného primátora Jaroslava Zámečníka stěžovali i cestující. „Lidé, kteří mají zhoršenou pohyblivost, tak musejí z chodníku sestoupit na vozovku a teprve pak na ten vysoký schod do autobusu," vysvětlil žurnalistům primátor Jaroslav Zámečník (Starostové pro Liberecký kraj). Investice do zastávek by měla být sice velká, ale měly by mít jednotný vzhled, který se bude vybírat v architektonické soutěži.

Nejedná se o jediný problém místní MHD. Jak uvedl náš web, cestující trápí i postupné osekávání autobusových spojů, zejména na velká sídliště, která měla být podle současných libereckých radních původně rovněž dočasná. Nakonec se ale město na autobusových spojích rozhodlo šetřit a během roku počet spojů ještě více ponížilo.

Komentáře vytvořeny pomocí CComment


Provoz webu je podpořen Ministerstvem spravedlnosti ČR v rámci dotačního titulu „Prevence korupčního jednání“

Činnost webu podpořila Nadace OSF v rámci programu Active Citizens Fund, jehož cílem je podpora občanské společnosti a posílení kapacit neziskových organizací. Program je financován z Fondů EHP a Norska.

The project is being supported by the Open Society Fund Prague from the Active Citizens Fund. The programme promotes citizens’ active participation in the public life and decision making and builds capacities of civil society organizations. The Active Citizens Fund is financed from the EEA and Norway Grants.

 

                                                    

                                                                              

Copyright © 2016 Náš Liberec;