Vedení města opustilo projekt sdílené cyklodopravy na dobro. V únoru se město rozhodlo v podpoře cyklodopravy nepokračovat, v březnu jejím fanouškům svitla naděje, když se podařilo vyjednat lepší ceny. Nyní je jasné, že sdílená kola jezdit po městě letos nebudou.

Ačkoliv v posledních volbách vítězní Starostové rozjížděli svou volební kampaň na tehdy oblíbených růžových kolech, ostatní Liberečané se na nich nesvezou. Nejdříve, jak informoval náš server, v únoru město odmítlo 1,5 milionu korun na projekt sdílených kol.

 Později médii proběhla zpráva, že se radnici podařilo vyjednat nižší cenu a že kola budou. Rada města Liberce v úterý 17. března schválila provoz sdílených kol od 1. dubna do 30. října 2020 v počtu 10 elektrických a 70 mechanický kol. Provoz měla zajištovat společnost Rekola za 800 tisíc korun bez DPH.

Nakonec je ale vše zase jinak a sdílená cyklodoprava v Liberci letos nebude. Radnice se odvolává na koronavirovou epidemii.  Z tohoto důvodu se koalice Starostů pro Liberecký kraj, ANO a ODS rozhodla tuto službu občanům dále nenabízet.

Neznamená to však, že myšlenku kvalitního bikesharingu v libereckých ulicích zcela opouštíme. Pokud se situace pro příští rok zlepší, rádi bychom se tomuto tématu věnovali i v dalších letech. Snad pro dobrý pocit jen uvádím, že ušetřené finanční prostředky, určené pro bikesharing pro rok 2020, využije město jako pomoc pro 21 000 seniorů našeho města a zajistí jim ochranné roušky.  Proto se těším na bikesharing v Liberci v lepších časech!“ vysvětlila náměstkyně primátora pro strategický rozvoj a dotace Radka Loučková Kotasová.

Jenomže Liberec mohly stát růžová kola podstatně méně. Již loni se  rada města nevyužila již získanou dotaci 2 milionů Kč ze Státního fondu životního prostředí, kterou připravilo předchozí vedení v čele se Změnou pro Liberec, a rozhodla se financovat systém z rozpočtu města.

V Liberci po zavedení sdílených růžových kol, tzv. růžovek, jak se pro ně pod Ještědem rychle vžil název mezi lidmi, přišlo nadšení mezi lidmi. Jen za první tři měsíce roku 2018 celkem 4.300 lidí, kteří si kola půjčili bezmála 22 tisíc krát. Náklady na jednu jízdu tak dosáhly cca 16 Kč. Ze celou první sezonu šlo celkem o 43 tisíc jízd.

Po změně politického vedení na městě a nástupem koalice Starostů, ANO a ODS, která v roce 2019 zakázala volně odkládat kola na městě, čímž do značné míry pohřbila jejich smysl, klesl počet jejich výpůjček o 43%, byť bylo k dispozici 100 kol oproti 60 kolům z roku 2018. Letos tedy už nebudou žádná. Na jiných místech v republice , jako například v Ostravě, ale sdílená kola slaví úspěch a radnice je podporují. 

Komentáře vytvořeny pomocí CComment


Provoz webu je podpořen Ministerstvem spravedlnosti ČR v rámci dotačního titulu „Prevence korupčního jednání“

Činnost webu podpořila Nadace OSF v rámci programu Active Citizens Fund, jehož cílem je podpora občanské společnosti a posílení kapacit neziskových organizací. Program je financován z Fondů EHP a Norska.

The project is being supported by the Open Society Fund Prague from the Active Citizens Fund. The programme promotes citizens’ active participation in the public life and decision making and builds capacities of civil society organizations. The Active Citizens Fund is financed from the EEA and Norway Grants.

 

                                                    

                                                                              

Copyright © 2016 Náš Liberec;