Přinášíme reakci dalšího zaměstnance DPML, který se chtěl vyjádřit k námi uveřejněnému rozhovoru s jeho kolegou i k situaci v dopravním podniku samé. I tato reakce bude anonymní, jelikož čtenář, který si říká „Máca“ má zřejmě oprávněné obavy o osud svého pracovního místa. I to možná ilustruje poměry v DPML více než co jiné. Jen dodejme, že v DPML pracuje náš čtenář jako řidič.
Jsme rádi za reakce na naše články, které se týkají zaměstnanecké politiky jednotlivých podniků. Pokud se budou chtít vyjádřit přidají i jiní pracující, velmi rádi jim poskytneme prostor. Jsme totiž přesvědčeni, že se jejich hlasům v dnešní době moc nedostává.
Nevím tedy, co se v DP Liberec změnilo k lepšímu, jak se píše v příspěvku, když jako
řidiči máme rozpis práce na dva dny a nemohu si naplánovat ani rodinný nákup v
supermarketu. Každý den jezdím s jiným vozidlem a často v žalostném stavu. Proč
nemáme přiděleny vozidla? Proč jsou přiděleny jen papírově, nikoliv fyzicky. Co se
týče finančních prostředků, tak řidičům, kteří jsou původně z divize ČSAD, tak po
sloučení s DPML jim šla výplata v DP o dost dolů a naopak kmenovým řidičům DP šla
trochu nahoru, aby se vše vyrovnalo. Jestli někomu připadá 66 Kč na hodinu + osobní
ohodnocení, to jest celkem 102 Kč za nějakou super hodinovou mzdu, která je
pohyblivá a nemusíte ji dostat, tak je blázen!!!
Když se podíváte na sepsané jízdní
řády podle kterých jako řidiči jezdíme na všech linkách, tak je jasně vidno, že to
někdo sepisoval u stolu, nikoliv v reálném provozu. Tady bychom se mohli jmenovat
nikoliv DPML, ale letecká společnost DPML.Když vidím, jak si představitelé našeho
podniku akorát rozebírají židle a z ničeho nic vznikají nové funkce za tučné platy a
řidiči domů chodí s výplatami jako žebráci, tak asi v této společnosti není něco v
pořádku.
Když vidím, že si může DP Liberec pořídit autobusy ( sice staršího data
výroby ) na linku Liberec-Praha a hodlají provozovat další zájezdové dopravy, skýtá
se mi otázka, kde se bere tolika peněz, že si DP může dovolit platit leasingy na ony
ojeté, dvanáct let staré autobusy z Francie a náklady s tím spojené, když řidičům
MHD nechce dát nikdo o korunu navíc ke své mzdě a tady vzniká nová doprava včetně
nových funkcí jako by se nic nedělo.
Odbory jsou bohužel spřaženy s podnikem DPML a
proto jejich význam je takřka mizivý a proto ani nikdo nemá zájem vstoupit do oné
organizace. Sice pár nadšenců z bývalých řad ČSAD tam je, ale jsem zvědavý, kdo se z
řidičů přidá. Hodně těchto lidí by chtělo výsledky, ale nikdo z nich se nepřidá řešit
problémy a natož, aby se sám angažoval a přihlásil do odborů. Dle mého názoru v
podniku DP chybí mladá a perspektivní krev, která rozumí dopravě a byla by ochotna
udělat něco jako modernizaci firmy.
Když se podíváme na pracovní úbor, za který dá DP
okolo 3.500 korun, je zde evidentně cítit zastaralost z let
dávno minulých a kolikrát si člověk připadá jako pracovník z Českých drah. Nikdo nemá
zájem modernizovat a ukázat lidem řidiče, který může mít moderní úbor a ne
postbolševický mundůr, který je již léta letoucí stejný. Já osobně bych hodně lidí z
daného podniku doslova vyhodil a nasadil do pozic mladé a pozitivně myslící
lidi. Tato stará – a nebojím se říci “ bolševická “ struktura – už nemá v našich řadách
místo.
Ještě by mě též zajímal nábor nových lidí z autoškol. To je též zajímavé. Místo
toho, aby DP dával kvalitní výplaty a nalákal profesionální řidiče, co něco znají a
umí jezdit, tak radši DP pořádá nábor do autoškoly a bere mladé nezkušené lidi,
kteří zrovna včera dodělali autoškolu. Jak takovému člověku vůbec může dát podnik do
ruky volant autobusu ? Kde je v podniku ta profesionalita ?
Díky vedení není v DP Liberec už
vůbec nic, jen arogance, neřešení problémů, časté výmluvy a nechuť k práci.
Proto, pokud budou ve vedení podniku daní lidé, včetně těch z liberecké radnice, tak
budeme z práce chodit naštvaní a bez nálady a naše práce nás nebude nikoho
bavit.Odnesou to naše rodiny a cestující.
Zdravím všechny z řad DP Liberec, řidič Máca.