Reakce čtenáře na rozhovor o DPML

Přinášíme reakci dalšího zaměstnance DPML, který se chtěl vyjádřit k námi uveřejněnému rozhovoru s jeho kolegou i k situaci v dopravním podniku samé. I tato reakce bude anonymní, jelikož čtenář, který si říká „Máca“ má zřejmě oprávněné obavy o osud svého pracovního místa. I to možná ilustruje poměry v DPML více než co jiné. Jen dodejme, že v DPML pracuje náš čtenář jako řidič.
Jsme rádi za reakce na naše články, které se týkají zaměstnanecké politiky jednotlivých podniků. Pokud se budou chtít vyjádřit přidají i jiní pracující, velmi rádi jim poskytneme prostor. Jsme totiž přesvědčeni, že se jejich hlasům v dnešní době moc nedostává.

Nevím tedy, co se v DP Liberec změnilo k lepšímu, jak se píše v příspěvku, když jako
řidiči máme rozpis práce na dva dny a nemohu si naplánovat ani rodinný nákup v
supermarketu. Každý den jezdím s jiným vozidlem a často v žalostném stavu. Proč
nemáme přiděleny vozidla? Proč jsou přiděleny jen papírově, nikoliv fyzicky. Co se
týče finančních prostředků, tak řidičům, kteří jsou původně z divize ČSAD, tak po
sloučení s DPML jim šla výplata v DP o dost dolů a naopak kmenovým řidičům DP šla
trochu nahoru, aby se vše vyrovnalo. Jestli někomu připadá 66 Kč na hodinu + osobní
ohodnocení, to jest celkem 102 Kč za nějakou super hodinovou mzdu, která je
pohyblivá a nemusíte ji dostat, tak je blázen!!!

Když se podíváte na sepsané jízdní
řády podle kterých jako řidiči jezdíme na všech linkách, tak je jasně vidno, že to
někdo sepisoval u stolu, nikoliv v reálném provozu. Tady bychom se mohli jmenovat
nikoliv DPML, ale letecká společnost DPML.Když vidím, jak si představitelé našeho
podniku akorát rozebírají židle a z ničeho nic vznikají nové funkce za tučné platy a
řidiči domů chodí s výplatami jako žebráci, tak asi v této společnosti není něco v
pořádku.

Když vidím, že si může DP Liberec pořídit autobusy ( sice staršího data
výroby ) na linku Liberec-Praha a hodlají provozovat další zájezdové dopravy, skýtá
se mi otázka, kde se bere tolika peněz, že si DP může dovolit platit leasingy na ony
ojeté, dvanáct let staré autobusy z Francie a náklady s tím spojené, když řidičům
MHD nechce dát nikdo o korunu navíc ke své mzdě a tady vzniká nová doprava včetně
nových funkcí jako by se nic nedělo.

Odbory jsou bohužel spřaženy s podnikem DPML a
proto jejich význam je takřka mizivý a proto ani nikdo nemá zájem vstoupit do oné
organizace. Sice pár nadšenců z bývalých řad ČSAD tam je, ale jsem zvědavý, kdo se z
řidičů přidá. Hodně těchto lidí by chtělo výsledky, ale nikdo z nich se nepřidá řešit
problémy a natož, aby se sám angažoval a přihlásil do odborů. Dle mého názoru v
podniku DP chybí mladá a perspektivní krev, která rozumí dopravě a byla by ochotna
udělat něco jako modernizaci firmy.

Když se podíváme na pracovní úbor, za který dá DP
okolo 3.500 korun, je zde evidentně cítit zastaralost z let
dávno minulých a kolikrát si člověk připadá jako pracovník z Českých drah. Nikdo nemá
zájem modernizovat a ukázat lidem řidiče, který může mít moderní úbor a ne
postbolševický mundůr, který je již léta letoucí stejný. Já osobně bych hodně lidí z
daného podniku doslova vyhodil a nasadil do pozic mladé a pozitivně myslící
lidi. Tato stará – a nebojím se říci “ bolševická “ struktura – už nemá v našich řadách
místo.

Ještě by mě též zajímal nábor nových lidí z autoškol. To je též zajímavé. Místo
toho, aby DP dával kvalitní výplaty a nalákal profesionální řidiče, co něco znají a
umí jezdit, tak radši DP pořádá nábor do autoškoly a bere mladé nezkušené lidi,
kteří zrovna včera dodělali autoškolu. Jak takovému člověku vůbec může dát podnik do
ruky volant autobusu ? Kde je v podniku ta profesionalita ?

Díky vedení není v DP Liberec už
vůbec nic, jen arogance, neřešení problémů, časté výmluvy a nechuť k práci.
Proto, pokud budou ve vedení podniku daní lidé, včetně těch z liberecké radnice, tak
budeme z práce chodit naštvaní a bez nálady a naše práce nás nebude nikoho
bavit.Odnesou to naše rodiny a cestující.

Zdravím všechny z řad DP Liberec, řidič Máca.

Subscribe
Upozornit na
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Liberecká radnice rozeslala do všech schránek speciální přílohu zpravodaje na téma plánované rekonstrukce bazénu. Je fajn, že se radnice snaží vysvětlit lidem, proč bude
Téměř všemi hlasy prošel na včerejším zasedání Zastupitelstva Libereckého kraje bod ohledně výstavby rekordně drahého domova důchodců v Hrádku nad Nisou. Kraj ji bude
Začátkem minulého týdne zemřel Jakub Šeps, vedoucí oddělení cestovního ruchu Krajského úřadu Libereckého kraje.
Hojně využívaná pošta v obchodním domě Globus se zavírá. Nepomohly ani snahy libereckých politiků opětovně přesvědčit Vratislavice nad Nisou, aby jejich zastupitelé ustoupili zájmům