nášLiberec

Search

O fanatismu v politice

Europoslanci sociální demokracie podepisují prohlášení na podporu stávkujících dopraváků, mezi nimi i liberecký Robert Dušek, shodou okolností předseda krajské ČSSD.

Pánové rádi dají na odiv trochu toho sociálního cítění, ve skutečnosti ale stáli u příčin stávky stejně jako jejich protějšci z ODS. Liší se vlastně jen v tom, jestli zadlužení státu prohlubovali za svojí vlády nesmyslnými výstřelky typu pastelkovného nebo snižováním daní nejbohatším.

To nejdůležitější, co stát přivedlo do situace, kdy nedokáže dlouhodobě plnit závazky sociální a zdravotní péče, mají ale obě strany společné. Z veřejných financí na státní, krajské a mnohdy i obecní úrovni udělaly dojnou krávu svých partají a na ně napojených firem a zprostředkovatelů.

V průběhu koaliční krize na liberecké radnici vyjednavačům Změny pro Liberec jistí političtí kolegové „přátelsky“ doporučovali už dále nestrkat nos do různých ekonomických zájmů. Rychlý konec nastal, když se přesvědčili, že rozplétání dlouholetých klientelistických vazeb myslíme vážně.

Robert Dušek: Změna působí spíše jako fanatická sekta, než politické uskupení

Když teď Robert Dušek označuje Změnu pro Liberec za „fanatickou sektu“, má svým způsobem pravdu. Bránit tichému rozkrádání veřejných peněz je v současném systému tak trochu boření zdi hlavou. Jenže někdo tu zeď zbořit musí, jestli chceme vůbec o nějakých budoucích penzích uvažovat.

Josef Šedlbauer, městský zastupitel za Změnu pro Liberec

Subscribe
Upozornit na
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Jako zastupitel a člen dozorčí rady DPMLJ dlouhodobě upozorňuji na smluvní závazek, plynoucí ze základní smlouvy mezi DPMLJ a BusLine, resp. jejím právním předchůdcem
První celoměstské referendum bylo v mnoha ohledech obrazem liberecké politiky. Co si z něj ale můžeme odnést pro budoucnost?    
Audit smluvních vztahů mezi společností Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou (DPMLJ) a BusLine měl posoudit, zda cena, kterou si BusLine od
Veřejná zakázka Libereckého kraje na zajištění autobusové dopravy na deset let od roku 2015 má předpokládanou hodnotu 4.231.600.000 Kč bez DPH při maximálním dopravním