Primátorovi Batthyánymu se nepodařilo prosadit spolupráci se slovenským miliardářem

Koalice Změny pro Liberec a bývalého ANO se neshodla v tom, jak má město postupovat vůči potencionálním investorům na Ještědu. Primátor Batthyány neuspěl se svými dvěma návrhy, které jasně favorizovaly firmu slovenského miliardáře Igora Rattaje.

 

 

Koaliční Změna pro Liberec odmítla návrh primátora Tibora Batthyányho, který je podle ní nestandardně šitý na míru firmě Tatry Mounstains Resorts kontroverzního slovenského miliardáře Igora Rattaje. Batthyánymu, který za Rattajovu firmu již několik měsíců lobbuje se nepovedlo své kolegy přesvědčit, že tomu tak není.

Radní se přiklonili k návrhu Zuzany Kocumové, který nejdříve počítá s tím, aby město definovalo své podmínky a priority, jak chce s areálem na Ještědu nakládat. To podle Kocumové umožní jednak vstup dalších zájemců do hry a jednak nebude město nikdo obviňovat, že kontrakt ušilo na míru jedné z firem, což se u Rattajovy společnosti nabízí.

Podle návrhu Kocumové, který vychází i z připomínek opozice by se měla sejít odborná skupina, která by měla definovat základní podmínky, které si město představuje pro vstup strategického investora i páky, které městu v budoucnu zaručí, že nebude mít svázané ruce, pokud se mu jednání investora nebude líbit.

Oproti tomu liberecký primátor Tibor Batthyány předložil návrhy dva. V jednom se vyloženě hovoří o spolupráci města a jeho organizace s firmou Tatry Mounstains Resorts. Ve druhém, který se tváří obecněji a primátor o něm hovoří o „strategickém partnerovi“, nicméně zavazuje město pokračovat v intencích, které jsou obsaženy v přiložených přílohách. A právě v nich jsou smlouvy s  – opět TMR.

Ačkoliv Batthyány se svým návrhem v radě města neuspěl, oznámil, že jej stejně zastupitelstvu předloží jako alternativu řádně schváleného návrhu rady.

Podobně jako Změna pro Liberec se kriticky vůči primátorově „sólo akci“ vyjadřuje opozice, například Starostové pro Liberecký kraj. Podle jejich lídra Michala Hrona je na celé Batthyányho aktivitě nejhorší, že se s představiteli města nikdo nebaví či nepředloží koncepci.

Zastupitelé se obávají například situace z nedávné minulosti, kdy podobným způsobem za primátorování Jiřího Kittera si město zadělalo na problém spoluprací se společností Snowhill, která která spravovala podobné areály na českých a moravských horách. Majitel společnosti si v médiích stěžoval, že s ním místo na radnici v kanceláři bývalého primátora Jiřího Kittnera jednali ve vedení Syneru a označil Liberec jako město, které patří na Sicílii. Snowhill do areálu investoval, posléze ale z Ještědu odešel a město muselo převzít jeho závazky za investice, což ještě prohloubilo městský dluh.

Dnes se Batthyánymu opět dostává největší podpory z médií patřící pod křídla kontroverzního holdingu S group (Syner).

Dnes má zájem o dlouhodobý pronájem společnost Tatry Mountain Resorts, kterou vlastní slovenský miliardář Igor Rattaj. Jeho jméno se objevilo na Slovensko například s tamní největší korupční kauzou, kdy vyšlo najevo, jakým způsobem velcí podnikatelé tahají za nitky v pravicové vládě Mikuláše Dzurindy.

Rattaj také čelil a čelí kritice za svůj přístup k horám, kde svůj lyžařský byznys provozuje. Podle kritiků je nešetrný nejen k přírodě, ale i k peněženkám návštěvníků resortů, které se pak stávají pro velkou část obyvatel nedostupnými. Pronájem Ještědu chce na 25 let.

Subscribe
Upozornit na
49 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Vedení Libereckého kraje, které je odpovědné za neúdržbu a následnou devastaci arboreta u Severočeského muzea, plánuje jeho rekultivaci do tří let. Plánuje se velké
V Liberci vznikne historicky nejdražší podchod v dějinách města, ale zřejmě i České republiky a dost možná i Evropy. Nový, několik metrů dlouhý, podchod,
Liberecký kraj má od města vypůjčený školní areál v Zeyerově ulici. Syner tam pro něj bude za 160 milionů stavět školu a hejtman kraje
V souvislosti s odsouzením bývalého zastupitele za ANO Pavla Šulce, který byl v dopravním podniku uplácen stínovým majitelem společnosti BusLine Jiřím Vařilem, se minulý