Korupce v dopravním podniku: podezřelá firma sponzorovala Batthyányho ANO

Nedávno jsme naše čtenáře jako první informovali o podezřelých zakázkách, které v libereckém dopravním podniku získala firma Sovis, s.r.o. vlastněná další společností ADOS CZ. Jak se ukázalo, ADOS CZ byla v minulosti i sponzorem hnutí ANO v době, kdy v něm ještě působil primátor Tibor Batthyány a jeho blízký kolega Pavel Šulc, který je mezi hlavními obviněnými v celé kauze.

Firma ADOS CZ je zvláštní podnikatelský subjekt zapsaný v Harrachově. Ukrývá své majitele prostřednictvím zaknihovaných akcií, ale od roku 2016 ji patří společnost Sovis s.r.o., která jen v roce 2017 získala od dopravního podniku zakázky ve výši 14,5 milionu korun. Firma Sovis  v loňském roce pro dopravní podnik například dělala rekonstrukci křižovatky u Severočeského muzea na Masarykově třídě v Liberci.

A právě hnutí ANO bylo příjemcem sponzorského daru od ADOS CZ. Tato firma ukrývající své majitele, ale vlastnící společnosti, které získávají v libereckém dopravním podniku veřejné zakázky, přispěla Babišovu hnutí částkou 250 tisíc korun. První informace o sponzorství ANO firmou ADOS přinesla liberecká MF Dnes.

Stalo se tak v roce 2016, tedy v době, kdy v hnutí ANO ještě působil někdejší předseda představenstva Dopravního podniku měst Liberce a Jablonce nad Nisou (DPMLJ) Pavel Šulc (zastupitel zvolený za ANO). Šulc je spolu s bývalým ředitelem DPMLJ Lubošem Wejnarem a podnikatelem stojícím za společností Busline Jiřím Vařilem mezi hlavními obviněnými v rozsáhlé korupční kauze okolo libereckého dopravního podniku.

Pavel Šulc je blízkým přítelem a politickým souputníkem primátora Tibora Batthyányho (zvolen za ANO), který jej dlouho za pomoci opozičních Starostů pro Liberecký kraj a ODS (obě strany jsou rovněž spjaty s BusLine a mají své členy obviněné z korupce okolo dopravních zakázek) držel ve funkci, přes protesty koaliční Změny pro Liberec. O Vánocích roku 2016 byli ale Batthyány i Šulc (oba na fotografii) jakož i celá liberecká organizace pro svoje chování z ANO Andrejem Babišem vyhozeni.

Ve firmě ADOS CZ figuruje i Radek Chobot, dlouholetý ředitel BusLine, který před pár dny rezignoval. Chobot působil i ve firmě Sovis,s.r.o., ale koncem května tohoto roku se z ní nechal vymazat. Obě dvě firmy jsou podle ověřených zdrojů spjaty s postavou Jiřího Vařila, klíčové osobnosti firmy BusLine, která v Liberci i Jablonci zajišťuje za podezřelých podmínek autobusovou dopravu.

Další osobou spjatou s firmou ADOS CZ je Tereza Dlouhá. Ta je na seznamu obviněných z dubnového zátahu protikorupční policie v DPMLJ. Tereza Dlouhá je členkou jablonecké ODS a tuto stranu zastupuje například ve zdejším Výboru pro hospodaření s majetkem města. Policie ji aktuálně viní z korupčního jednání kolem Dopravního podniku měst Liberce a Jablonce nad Nisou (DPMLJ). Otec Dlouhé Karel Dlouhý je rovněž člen jablonecké ODS a zároveň byl do letošního června členem představenstva DPMLJ.

Podle ověřených informací měla Dlouhá například plnit roli spojky mezi klíčovou postavou celé kauzy, podnikatelem Jiřím Vařilem, který je rozhodující personou stojící za společností BusLine a dalšími jejími aktéry. Dlouhá měla podle policistů dokonce i nosit úplatky od Vařila směrem k politikům. Ty měl inkasovat například i předseda představenstva a dlouholetý přítel a chráněnec libereckého primátora Tibora Batthyányho  Pavel Šulc.

 

 

Odebírat
Upozornit na
guest
165 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Zastupitelstvo města Jablonce nad Nisou má tento týden schválit výkup problematické ubytovny Neptun na Liberecké ulici, kam obchodníci s chudobou sváží problematické klienty z
Kontroverzní liberecký podnikatel Josef Nadrchal, který před rokem skončil v cele při zásahu Národní centrály proti organizovanému zločinu a začátkem letošního roku byl obvinění
Liberec má další krásné obrázky. Primátor Jaroslav Zámečník a náměstek pro architekturu Jiří Janďourek (oba STAN/SLK) představili vítězný návrh lanovky. Ten stál Liberec 2,4
Vedení města zastavilo projekt vybudování cyklostezky z Liberce do Hodkovic nad Mohelkou. Důvodem je vysoká cena projektu, který by dnes vyšel na 50 milionů