V Jablonci dle očekávání přebírá dopravu BusLine

Dnešním dnem v sousedním Jablonci přestal místní MHD zajišťovat liberecký dopravní podnik a provoz MHD převzala na přímo společnost BusLine. Podle mnohými predikovaného scénáře jezdí bez soutěže za dohodnutou cenu zhruba na dva měsíce.

Důvodem této skutečnosti je, že společnost BusLine vypověděla smlouvu s k 25. lednu. Podle BusLine za tímto krokem stály údajně neuhrazené pohledávky, které vyplývají ze smlouvy, která byla bez výběrového řízení podepsána někdejším libereckým primátorem Jiřím Kittnerem (ODS), ale jejichž výši DPMLJ zpochybňuje.

Liberecký dopravní podnik uznal, že není schopen sám zajistit MHD v Jablonci. Pokusil se najít jiného subdodavatele ve výběrovém řízení, s vítěznou firmou Autobusová doprava Podbořany ale smlouvu nemůže uzavřít. Na podnět jiného dopravce se zakázkou zabývá antimonopolní úřad, tak jako v mnohém případě veřejných soutěží. Rozhodnutí dosud nevydal.

BusLine bude jezdit v Jablonci bez soutěže. Město to bude stát nemalou cenu – 68,80 Kč za kilometr. Autobusy BusLine zatím budou na základě objednávky do výšky zhruba 7,7 milionu korun, jak stanoví evropská směrnice. Při objemu stávajících plateb jde o zhruba dva měsíce. Poté chce mít Jablonec i Dopravní sdružení obcí Jablonecka nové smlouvy.

Podle serveru zdopravy.cz se BusLine brání vrátit libereckému dopravnímu podniku i šest moderních autobusů Tedom, na které byla získána dotace. BusLine argumentuje platností smlouvy na provoz těchto autobusů, s čímž po vypovězení smlouvy na obsluhu autobusů v Jablonci ze strany BusLine nesouhlasí zase dopravní podnik a chce provést patřičné právní kroky.

Jablonec nad Nisou již v květnu loňského roku založil svou vlastní společnost, kam se dostali lidé spjatí s BusLine, jako například bývalý ředitel DPMLJ Luboš Wejnar. Ten byl donové společnosti dosazen bez výběrového řízení podobně jako do libereckého dopravního podniku před deseti lety.

Wejnar figuruje v rozsáhlé korupční kauze kolem autobusové dopravy, která v dubnu 2018 vyvrcholila obviněním jeho, podnikatele stojícího za BusLine Jiřího Vařila a několika politiků a političek z ODS, ANO a Starostů pro Liberecký kraj protikorupční policií.

Náš web dlouhodobě upozorňuje na síť politiků i kontroverzních podnikatelů, která se kolem BusLine vytvořila a nyní dělá obrovské problémy kraji i městu. V7voj v posledních měsících, včetně policejních obvinění, tomu dává za pravdu.  Řada politiků navíc – včetně těch, kteří předtím spolupráci s BusLine preferovali – již delší dobu mluví o vydírání veřejné správy ze strany BusLine.

 

 

 

Subscribe
Upozornit na
20 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Náš Liberec přináší otevřený pohled na to, jak, dle policie, probíhalo zadání miliardové zakázky na rekonstrukci plaveckého bazénu na Tržním náměstí v Liberci.
Investigativní zjištění našeho webu zajímají republiková média již týden. Poslechněte si jeden z nejsledovanějších českých podcastů, 5:59 Lenky Kabrhelové na Seznam Zprávách, který se
Reakce koaličních stran Starostů, ANO a Pirátů na nebývalou krizi důvěryhodnosti je ubohá. Bez jakékoliv sebereflexe vykládají aktuální korupční jako selhání jednotlivců. Opomíjejí ovšem
STAN/Starostové pro Liberecký kraj, ANO a Piráti vypověděli smlouvu ODS po sérii odhalení, které minulý týden přinesl Náš Liberec a která, dle policie, dokumentují,