Týden pod Ještědem: když chobotnici krmíš, nediv se, že roste

Tenhle týden přinesl další pokračování příběhu dopravní chobotnice, která si nejen u nás na severu obtočila veřejnou správu. Její chapadla sahala až na ÚOHS. Jakkoliv je to neuvěřitelné, snad ještě neuvěřitelnější jsou reakce těch, kterých se to týká s hejtmanem Půtou v čele.

Důkazy, které se opírají o policejní odposlechy a které v dalším precizně připraveném článku přinesla liberecká MF Dnes, bez jakýchkoli servítek dokládají to, co bylo veřejným tajemstvím. Vedle Miroslava Pelty si i další kontroverzní podnikatel, místní dopravní boss stojící za BusLine Jiří Vařil, obtočil kolem prstu vedení Libereckého kraje, vedle hejtmanových náměstků i nejvyšší krajské úředníky odpovědné za dopravu.

Do Vařilova klientelistického impéria pak spadal i šéf ÚOHS Petr Rafaj, který s místními čelnými politiky rovněž jezdil na zájezdy. Šéf toho samého ÚOHS, který pak rozhodnutí těch samých náměstků napadal, ti spolu s hejtmanem v médiích hráli divadlo, jak je to hrozné a výsledkem pak byl dlouholetý status quo, který vyhovoval – ano, Vařilovi a BusLine, který dál pro kraj jezdila za daleko nejdražší částky. Desítky milionů na tom pak tratil samotný Liberecký kraj a s ním nedobrovolně všichni jeho občané.

Příběh, který se na Libereckém kraji píše již celé desetiletí, má dnes evidentní konec, ale je skutečně neuvěřitelné, jakým způsobem na něj jeho vedení, respektive hejtman Martin Půta ze Starostů reaguje. Jeho výroky si zatím zaslouží cenu Absurdita roku. Kdo by od nejslušnějšího hejtmana v Liberci a přilehlé galaxii čekal nějakou sebereflexi nebo nedej bože omluvu, ukázal by se jako prosťáček a naivka.

Hejtmanova reakce: je to spiknutí a může za to opozice! Konkrétně Změna pro Liberecký kraj! Ta Změna, která chtěla náměstky, na které to, že se ve VIP dovolených vyhřívají peníze lidí jako Vařil a Pelta (a to již v roce 2015 díky našemu webu), odvolat. Pan hejtman má dnes prostě jasno: já nic, to opozice! Je snad pochopitelné, že hejtmanovy dnes tečou nervy, ale takovéhle nedůstojné a dětské výmluvy už jsou i pod jeho úroveň.

Přitom zdaleka nešlo jen o slavný výlet do Amsterdamu paní a pánů náměstků. Jak si Jiří Vařil kupuje přízeň Půtových náměstků z ČSSD i slušných a demokratických Starostů, jsme popsaly v dalších případech. Martin Půta to všechno věděl, hájil své náměstky, obviňoval nás i opozici (jako dnes i ve své vlastní korupční kauze z toho, že je to účelovka a lži – v tom se musí přiznat konzistence postojů) a hlasoval s nimi podle notiček, které nahrávaly BusLine a Vařilovi. Svou někdejší náměstkyni Zuzanu Kocumovou dokonce kvůli kritice dopravní zakázky z postu vyhodil a rozbil tak tím v roce 2014 celou koalici.

Jenomže Martin Půta (podobně jako dnes Tomio Okamura nebo Andrej Babiš) ví, že důležitější než pravda je mediální vizáž a že volič si pamatuje posledních 14 dní. Proto dnes, spolu se svými placenými PR specialisty, vykřikuje, jak se s lidmi, co šli na ruku BusLine „dávno rozloučil“ a že je to zase kampáááň.

 Jenže je to všechno jinak. Vladimír Mastník, který je dnes pro styky s Vařilem stíhán, byl na své sesli Půtova náměstka v klidu celé období 2012-2014 a Marka Pietra, dalšího účastníka Vařilových zájezdů z roku 2015, udělal pan hejtman náměstkem pro dopravu v roce 2016. Letos se s ním pohádal, když mu Vařilův vliv u Starostů přerůstal přes hlavu, ale toho jako hejtmana ani jako šéfa Starostů za jeho dlouholeté postoje neomlouvá.

Hejtman Martin Půta prostě dlouhou dobu pomáhal krmit dopravní chobotnici, která je součástí dnešního syndikátu a dnes mu je nepříjemné, že prasklo, kde všude měla chapadla. Jenomže k jeho smůle, ne všichni mají paměť dlouhou jenom 14 dní. 

 

 

 

 

Subscribe
Upozornit na
8 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Veřejné zakázky a opravy komunikací v Liberci jsou jako špatný vtip. Rekonstrukce ulic V úvoze a Voroněžská začaly v červnu, v červenci měly být
Liberec bude mít příští rok nebývale vysoký schodkový rozpočet. Vedení města počítá s výdaji zhruba 4,7 miliardy korun, nicméně příjmy mají být pouze
Zastupitelé Libereckého kraje tento týden schválili smlouvu za 28 milionu se společností ČEZ, které má zajistit připojení plánované FVE v Ralsku do sítě i
Jméno bývalého náměstka hejtmana Libereckého kraje za Piráty Zbyňka Miklíka se skloňuje v souvislosti s možným angažmá v nových společnostech, skrze které chce kraj