Radnice přivázala růžová rekola ke stojanům. Zabili jste tak jejich myšlenku a smysl, zní od kritiků

Projekt populárních růžových kol, které si za pár korun můžete půjčit a pak je nechat někde ve městě stát pro další uživatele, se rozhodla radnice zkrotit. Budou muset být, alespoň v centru, ve stojanech. Podle mnohých se tak ale vytrácí hlavní myšlenka rekol i jejich smysl jako alternativy k automobilové dopravě.

Na rekolech se obyvatelé a návštěvníci Liberce nebudou moct projet jako dřív. Nyní již definitivně. Oproti minulým měsícům, kdy si „své“ růžové kolo mohli najít pomocí aplikace v mobilním telefonu, kdekoliv po městě, použít jej zdarma po omezený časový limit nebo za drobný peníz po delší dobu a zase je zanechat, kde potřebují, budou muset být kola jen a pouze ve stojanech. Rozhodlo tak vedení města v koalici Starostové pro Liberecký kraj, ANO a ODS. Potvrdilo tak svoje rozhodnutí ze začátku loňského roku. Podle vedení města tak reagovalo na stížnosti občanů na odložená kola.

„Vedení města se v reakci na připomínky občanů proto v roce 2019 rozhodlo pro kompromis. Oproti loňsku bude v centru nutné parkovat sdílená kola výhradně do stojanů. Mimo centrum zůstane volnější režim tak, jako dosud. Město nově zajistí na 24 místech zabudování 70 pevných stojanů, dalších 10 mobilních bude umístěno tam, kde se v budoucnu ukáže potřeba.,“ píše se v prohlášení liberecké radnice k rekolům.

To ale podle mnohých zabíjí samotnou myšlenku rekol, jakožto alternativní, rychlé, levné a ekologické dopravy ve městě. S rozhodnutím města nesouhlasí opozice, která, když ještě byla u moci, rekola do Liberce dostala.

„Tohle je prostě špatně a nepochopení smyslu celého projektu. Náš cíl byl, aby si každý mohl vzít a nechat kolo, kde je potřeba, podobně jako třeba auto, jen s tím rozdílem, že to eliminuje všechny negativa, která má automobilová doprava ve městě. Takhle z toho zůstane jen jakási atrakce a kratochvíle,“ uvedl pro náš web bývalý náměstek Jan Korytář ze Změny pro Liberec, který za projektem rekol v Liberci stojí.

Podobně kriticky vidí rozhodnutí radnice i někteří uživatelé rekol. „Poté, co se rekola připoutala ke stojanům, na nich prakticky nejezdím, jestli jsem letos jela dvakrát…? A to oproti minulému roku, kde jsem je využívala de facto denně. Chodit po městě a hledat stojany, kde si můžu rekolo vyzvednout a zase nechat, je prostě zabití celé, jinak skvělé, myšlenky, za tu dobu, než nějaký stojan najdu, jsem v místě , kde potřebuji stejně rychle pěšky“, sdělila na náš dotaz Markéta N., která bydlí a pracuje v širším libereckém centru.

Projekt libereckých rekol začal v roce 2018. Loni si růžové jízdní kolo ve stotisícovém městě půjčilo skoro 8300 lidí, jedno kolo bylo v průměru využito třikrát za den. 

 

 

Subscribe
Upozornit na
23 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Liberec má nové obrázky, jak by mohla vypadat budoucí lanovka na Ještěd. K dispozici jsou dvě varianty. Celý designový návrh stál městskou kasu 2,4
Veřejné zakázky a opravy komunikací v Liberci jsou jako špatný vtip. Rekonstrukce ulic V úvoze a Voroněžská začaly v červnu, v červenci měly být
Liberec bude mít příští rok nebývale vysoký schodkový rozpočet. Vedení města počítá s výdaji zhruba 4,7 miliardy korun, nicméně příjmy mají být pouze
Zastupitelé Libereckého kraje tento týden schválili smlouvu za 28 milionu se společností ČEZ, které má zajistit připojení plánované FVE v Ralsku do sítě i