Vedení města si chce více posvítit na zakázky v dopravním podniku

Liberec chce získat větší kontrolu v Dopravním podniku měst Liberce a Jablonce nad Nisou, kde má drtivou většinu majetkového podílu. Umožnit to mají nové stanovy dopravního podniku. Novinářům to řekl náměstek primátora za ANO Adam Lenert.

Liberci patří v dopravním podniku více jak 99 procent. Sousední Jablonec nad Nisou vlastní pouze 0,38 procenta ze společnosti. Takto založená nová společnost vznikla za podivných okolností za primátorování Jiřího Kittnera (ODS) a jejím hlavním výsledkem bylo, že i liberecké linky začala jezdit společnost BusLine, která tehdy ovládla jabloneckou dopravu.

Jak informoval Náš Liberec, podle polici a státního zástupce, v libereckém dopravním podniku se poté silně rozbujela korupce a před několika lety zde obvinila jeho vedení a politiky z ODS, STAN/Starostů pro Liberecký kraj a lidi kolem bývalého primátora Tibora Batthyányho (zvolen a vyhozen z ANO).

Před několika dny liberecký dopravní podnik na sebe například upozornil na výběrové řízení na zakázku rekonstrukce zdejšího terminálu na Fügnerově ulici. Ta vyjde na bezmála 50 milionů bez DPH a získá ji pražská firma MBQ, která jediná splnila podmínky výběrového řízení.

Vedení Liberce by tedy mělo rádo větší kontrolu nad hospodařením dopravního podniku. „Neříkám, že ta komunikace je špatná, to vůbec takhle nemůže být a nesmí to zaznít. Je to o tom, že chceme být lépe informováni a více rozhodovat,“ řekl ČTK Adam Lenert, náměstek primátora Liberce zvolený za ANO.

Podle stanov zatím akcionáři DPMLJ jednotlivé investice tohoto dopravce neschvalují. Rozhoduje nepolitické představenstvo firmy, kterému k tomu stačí stanovisko dozorčí rady, jejíž členy volí právě akcionáři. Podle Lenerta to je ale nedostatečné. „Pokud město někoho deleguje do dozorčí rady, tak člen dozorčí rady je vázán mlčenlivostí a musí chránit společnost. Nemůže předávat informace dál,“ uvedl náměstek.

Změna stanov by se měla týkat i dozorčí rady, kdy u investic DPMLJ nad 20 milionů korun bude muset být její souhlas vždy písemný, což také dosud není. Začít jednat o změně stanov by se mělo poslední srpnový týden, kdy se sejde představenstvo dopravního podniku.

Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou představuje pro město Liberec jednu z největších rozpočtových zátěží. Například v loňském roce dosáhly náklady společnosti téměř 800 milionů korun, přičemž vlastním provozem pokryla firma jen třetinu. Zbytek je sanován rozpočtem Liberce.

Odebírat
Upozornit na
guest
6 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
S velkou slávou byla před několika dny otevřena současným vedením 7 let slibovaná ulice Nová Pastýřská. Nicméně efekt, kvůli kterému byla roky velebena v
V polovině října proběhla v Liberci akce, která upoutala pozornost veřejnosti. V prostorách dopravního terminálu Fügnerova vystoupil český pianista a nový ředitel Pražské konzervatoře Ivo
Vyhrocená diskuze se v Liberci vede kolem osudu taxikářských stání, která jsou de facto desítky let součástí terminálu Fügnerova. Na poslední jednání zastupitelů přinesli
Poměrně emotivní a dlouhá debata se včera vedla kolem koncepce udržitelnosti a rozvoje bydlení. ta má zaručit dostupnější bydlení pro čím dál větší skupinu
Korupce je závažným celospolečenským problémem, který zasahuje a ovlivňuje všechny vrstvy společenského života. Pokud jste se setkali s korupčním jednáním nebo třeba „jen“ s netransparentním jednáním státní správy či samosprávy, ať už ze strany politiků nebo úředníků, můžete nám to napsat prostřednictvím tohoto formuláře. My se Vaším podnětem budeme zabývat a dáme Vám zpětnou vazbu.