Plány na vybudování velkého parkovacího domu v lokalitě ulic Bendlovy a Fibichovy se nelíbí místním. Parkhaus zde chce postavit univerzita jako reakci na to, že stále více studentů jezdí do školy autem a situace s parkováním v jejím campusu na Husově ulici je už několik let vyhrocená.
Místo jednoduchého zákazu parkování pro studenty v prostorách campusu chce Technická univerzita Liberec (TUL) vystavět v lesoparku mezi Fibichovou a Bendlovou ulici parkovací dům, od kterého si slibuje odlehčení dopravní situace v samotném areálu školy.
Jenomže to se nelíbí místním občanům. Ti proto na dnešní den svolali veřejné setkání setkání se zástupci univerzity. Setkání se uskuteční v úterý 2. září 2025 od 17:00 přímo v místě plánované výstavby – v ulici Bendlova, mezi garážemi a měděnou budovou TUL s označením L CXI. (V případě nepříznivého počasí bude přesunuto do vnitřních prostor TUL). Účast přislíbili zástupci TUL i primátor města Jaroslav Zámečník.
„Jde o jedinečnou příležitost vyjádřit náš nesouhlas se stavbou a dát jasně najevo, že v této lokalitě má vzniknout prostor pro Domov, ne parkoviště. Čím více nás přijde, tím silnější hlas zazní,“ říká k setkání T. Řebíček z občanské iniciativy Domov, ne parkoviště.
Politiku univerzity i města, která ustupuje řidičům ale kritizuje i liberecká opozice. „Co se týče studentů, pro ně zkrátka není možné, správné a už vůbec ne běžné vytvářet přímo u učeben parkoviště. Copak jsou třeba v Praze kolem fakult UK parkoviště pro studenty? To je přeci úplně zvrhlý koncept,“ říká k věci zastupitel za Zelené/LOL Jindřich Felcman. „Mimochodem, ten počet stávajících parkovacích míst odpovídá i požadavkům legislativy. Ta požaduje jedno parkovací místo na 30 studentů, tzn. pro ten areál to vychází na nějakých 200 míst,“ dodává Felcman.
Město navíc nedávno lesopark ve Fibichově ulici a jeho okolí, jak informoval Náš Liberec, regenerovalo a investovalo zde více jak tři miliony korun.
Liberec má s tolerancí vůči (často černému) parkování ve městě velký problém a ač si město například za několik milionů nechalo vypracovat studii dopravní mobility, příliš se jí neřídí. Náš Liberec již v minulosti upozornil na to, že navzdory oficiálním prohlášením, urbanizační kroky města jen stahují více aut do centra Liberce, když zde například buduje (a povoluje) další a další parkoviště, namísto snahy o zachytávání automobilů vně centra města.