Primátor Batthyány se snaží zvrátit realizaci nového autobusového nádraží

Liberecký primátor Tibor Batthyány (zvolen za ANO) se bude snažit o revokaci usnesení zastupitelů, kteří schválili nákup pozemků pod libereckým nádražím. Na nich má vyrůst nový autobusový terminál a také vzniknout nový park namísto části dnešního autobusového nádraží.

Pozemky pod současným autobusovým nádražím a okolo něj byly vykoupeny za 23 milionů korun, Korytář našel v zastupitelstvu dost hlasů zastupitelů napříč politickými stranami. Ti se shodli, že pozemky jsou pro město strategické a že si tato lokalita zaslouží komplexní řešení. Součástí plánovaného terminálu má být i parkovací dům, který má odlehčit automobilové dopravě v ucpaném centru.

Batthyány přišel přesto s tvrzením, že pozemky pod autobusovým nádražím jsou bezcenné, jelikož Ředitelství silnic a dálnic plánuje rekonstrukci tunelu, který pod nimi vede. Provoz nádraží se podle primátora znemožní nejen během rekonstrukce, ale i po ní. „Po opravě bude nad tunelem a v minimálně patnáctimetrovém ochranném pásmu na každou stranu omezení nosnosti. Už tam nebudou smět vozidla nad 3,5 tuny. Čili, kupujeme pozemky na autobusovém nádraží, kam autobusy nebudou smět,“ uvedl pro liberecká média Tibor Batthyány.

Proti tomu ale kontruje náměstek Jan Korytář, který uvádí: „To, co tvrdí primátor, je samozřejmě nesmysl. Za prvé ŘSD si nemůže jen tak určit, že tady zruší autobusové nádraží, ale musí naopak připravit takové technické řešení, které jeho provoz do budoucna neomezí. Navíc přímo na tunelem plánujeme po výstavbě terminálu nový park, autobusy by měly parkovat jinde. Zmizet mají i buňky, které nyní stojí také nad tunelem. Je to jen snaha končícího primátora tento projekt blokovat.“

Pro Korytářovo stanovisko navíc hovoří i skutečnost, že autobusové nádraží, které Liberec získal, je výnosnou firmou, která za  vjezdy autobusů získává ročně téměř 2 miliony korun. Další peníze by měl městu navíc přinést i plánovaný parkovací dům.

Tiboru Batthyánymu vybudování nového terminálu a přilehlého parku, který má nahradit ostudné stavební buňky, „leží v žaludku“ už dlouho. V minulosti proti akci, kterou připravil Korytář ze Změny pro Liberec, vystupoval i v oficiálním městském zpravodaji. 

Tvrdil například, že terminál přijde na 300 až 400 milionů korun a že si to Liberec nemůže dovolit. Již tehdy ale bylo známé, že realizace terminálu přijde na zhruba 160 milionů korun, z čehož navíc plných 85% bude platit Evropská unie a nikoliv Liberec.

Primátorova snaha rozhodnutí zastupitelstva zvrátit ale nejspíše narazí na skutečnost, že příslušné smlouvy, které schválilo zastupitelstvo, jsou již z obou stran podepsané a revokací usnesení zastupitelstva by město nejspíše čekal dlouholetý soudní spor i konec naděje na vybudování nového terminálu.

Subscribe
Upozornit na
26 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
V souvislosti s odsouzením bývalého zastupitele za ANO Pavla Šulce, který byl v dopravním podniku uplácen stínovým majitelem společnosti BusLine Jiřím Vařilem, se minulý
V zatáčce u libereckého lomu, na ulici Kunratická, byl instalován pomník připomínající nacistickou bestialitu v našem městě v letech 1938-1945. V místě byl pracovní
Fakulta umění a architektury Technické univerzity Liberec, město Liberec i Liberecký kraj si zítra připomenou sto let od narození významného českého architekta, jehož život
Společnosti Metrostav a Metrostav Infrastructure přiznaly, že uplatili hejtmana Libereckého kraje Martina Půtu částkou 530 000 Kč v kauze kolem kostela sv. Máří Magdalény.