Liberci měly pomoci staré autobusy, teď ho budou stát miliony

Liberec začátkem roku nakoupil staré, kloubové autobusy z Prahy, aby vyřešil krizi, když od smlouvy s městem odstoupila společnost BusLine, která zajišťovala 40 procent místní MHD. Mělo jít o provizorní řešení, které mělo pomoci městu ušetřit. Teď ale kvůli nim musí upravit zastávky za deset milionů.

Dopravní Kocourkov pod Ještědem pokračuje. Když město nakupovalo začátkem roky vysloužilé, 18 metrů dlouhé kloubové autobusy, z pražského dopravního podniku, zaklínali se liberečtí radní, že jde jen o provizorium, než se věci vrátí do normálu. Autobusy byly velmi levné, kus vyšel zhruba na 100 tisíc korun.

Jenomže již tehdy kritici upozorňovali, že je to nevhodné řešení, že jde o vozy, které jezdí v Praze a často jako příměstské spoje, na daleko širších a rovinatějších komunikacích hlavního města a Středních Čech a že ve více kopcovitých a užších silnicích Liberce to nebude dělat dobrotu. Neutekl ani rok a ukázalo se, jaká to byla pravda. Původně levné, vysloužilé autobusy se Liberci po čertech prodraží.

Město musí investovat zhruba deset milionů do úpravy zastávek, aby do nich „harmoniky“, jak se těmto dlouhým kloubovým autobusům říká, mohli vůbec a bezpečně zajet. Navíc to odnáší i současné autobusové zastávky, tedy rovněž městský majetek. „Současné zastávky ve většině případů bezpečné nastupování a vystupování z kloubových autobusů neumožňují a řada z nich je navíc poškozená intenzivním provozem,“ uvedla pro ČTK mluvčí radnice Jana Kodymová. 

Na špatné vystupování a nastupování si podle samotného primátora Jaroslava Zámečníka stěžovali i cestující. „Lidé, kteří mají zhoršenou pohyblivost, tak musejí z chodníku sestoupit na vozovku a teprve pak na ten vysoký schod do autobusu,“ vysvětlil žurnalistům primátor Jaroslav Zámečník (Starostové pro Liberecký kraj). Investice do zastávek by měla být sice velká, ale měly by mít jednotný vzhled, který se bude vybírat v architektonické soutěži.

Nejedná se o jediný problém místní MHD. Jak uvedl náš web, cestující trápí i postupné osekávání autobusových spojů, zejména na velká sídliště, která měla být podle současných libereckých radních původně rovněž dočasná. Nakonec se ale město na autobusových spojích rozhodlo šetřit a během roku počet spojů ještě více ponížilo.

Odebírat
Upozornit na
guest
23 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Před několika dny prolétla médii zpráva, že již letošní Ples hejtmana Libereckého kraje, který se uskutečnil poslední lednový den v libereckém Zlatém lvu, vynesl
Poté, co kdysi velký bytový fond města Liberce skončil v privatizačním víru z 90. let, město buduje další byty, které mají sloužit těm nejchudším.
Liberecký kraj pod vedením hejtmana Martina Půty, čerstvě odsouzeného z korupce a zneužití pravomoci v aféře s Metrostavem, chystá další kontroverzní zakázku. Za 552
Pevné hodnotové a morální postoje libereckého SPOLU, o kterých ještě včera dopoledne jeho zástupci přesvědčovali své voliče, vzaly hodně rychle za své. Již na