Mají České dráhy peněz nazbyt?

České dráhy dostávají od státu i krajů miliardy korun ročně. Zatímco jejich řadoví zaměstnanci musí bojovat proti každému reálnému snížení mezd minimálně pod hrozbou stávky, vedoucí management Českých drah pobírá nehorázné milionové platy. Přitom žádají z veřejných prostředků víc a víc. Jak ale peníze vynakládají? O lecčem může vypovídat příklad z Liberce, kde v centru města na konci léta visí obří „lyžařská“ reklama, a to již od doby konání šampionátu, od února..

Prázdniny pomalu mávají na pozdrav a od potoků o sobě dává vědět podzim, ale na libereckém Šaldově náměstí se něco již od zasněženého předjaří stále nemění. Je to obrovská reklama na České dráhy, které vévodí slavný česlý lyžař dneška, Lukáš Bauer. Byla jsem, snad pochopitelně, nainstalovánana přelomu února a března, v době konání lyžařského šampionátu, který přinesl – díky zdejším „podnikatelům“ – Liberci více ostudy než věhlasu.

České dráhy musí být asi velmi ziskový podnik, který neví co s penězi, když může stále platit za půlroku neaktuální reklamu obřích rozměrů, na jednom z nejvíce frekventovaných libereckých míst. Vždyť také jenom skupina sedmi nejvyšších manažerů tohoto státního podniku bere ročně na platech a nejrůznějších odměnách částku dosahující několik desítek milionů korun..

Ale možná je to všechno trochu jinak. Možná je to jen stará známá liberecká hra „na kamarády“. Hotel Liberec na Šaldově náměstí, který reklama zdobí, totiž patří podnikateli Jaromíru Johannovi, který je minimálně obchodně napojen na lidi ze zdejší ODS. A ne nevýznamné. Mezi obchodními partnery Jaromíra Johanna jsou taková politicko-podnikatelská esa, na které se bude v Liberci ještě dlouho vzpomínat, jako jsou Pavel Krenk (zde) nebo Jiří Zeronik (zde).

Pokud navíc vezmeme v potaz, že poradce generálnímu řediteli Českých drah dělá liberecký zastupitel Jan Veverka za ODS (zde), který sice nevystudoval ekonomii nebo dopravu, ale střední školu-konzervatoř se hrou na pozoun, nicméně i tak bere plat v řádu několik stovek tisíců měsíčně, může se nám neaktuálnost lyžařské reklamy dostat do jiného světla. No, ale jak plat odborného poradce Veverky, tak náklady na reklamní kampaň Českých drah jdou z veřejných kapes a stát, jak víme zejména od politiků z ODS, je přeci špatný hospodář, tak se reklamě s lyžařem na konci léta asi nemůžeme divit…

Jaroslav Tauchman

Subscribe
Upozornit na
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Letošní Mezinárodní festival animovaných filmů Anifilm proběhne v Liberci od 7. do 12. května. Jako každý rok se v jeho soutěžním programu představí to
Fungování kontroverzního parkovacího domu u krajského úřadu, kde jedno stání vyšlo na více jak milion korun, ukazuje, že dotace 84 milionů, kterou na něj
Lesopark v Fibichově ulici v posledních letech prošel nákladnou úpravou, která z neudržovaného místa vytvořila zajímavou přírodní stezku plnou tůní. Naši čtenáři ale upozorňují
Liberečanům budou ve veřejném prostoru sloužit nové lavičky. Město jich zatím nakoupilo dvacet a již se instalují v ulicích. Milá pozornost ostře kontrastuje s