Park kolem autobusáku nebude, nové vedení prodá nedávno získané pozemky

Plány na vybudování důstojného okolí libereckého autobusového nádraží berou za své. Liberec se podřizuje plánům Libereckého kraje a vzdává se vlastní možnosti na revitalizaci zanedbávaného území.

Pozemky pod současným autobusovým nádražím a okolo něj byly vykoupeny loni na jaře za 23 milionů korun, tehdejší náměstek Jan Korytář ze Změny pro Liberec našel v zastupitelstvu dost hlasů zastupitelů napříč politickými stranami. Ti se shodli, že pozemky jsou pro město strategické a že si tato lokalita zaslouží komplexní řešení a vybudování důstojného prostoru pro Liberečany i návštěvníky města. Součástí plánovaného terminálu měl být i parkovací dům, který má odlehčit automobilové dopravě v ucpaném centru.

Nové vedení města složené ze Starostů pro Liberecký kraj, ANO a ODS ale dnes mění své názory a podřizuje se vizi Libereckého kraje v čele s Martinem Půtou. Hejtman a kraj o strategické pozemky mají zájem. Vedení města i kraje tvrdí, že příměstská autobusová doprava je záležitostí kraje a ne města.

Podle náměstka primátora Liberce Jiřího Šolce (Starostové pro Liberecký kraj) nemá autobusové nádraží využívané jen pro meziměstskou dopravu pro město smysl. „Příměstská autobusová doprava je záležitostí a odpovědností kraje,“ uvedl pro ČTK Šolc. Hejtman kraje Martin Půta (Starostové pro Liberecký kraj) je o koupi pozemků ochotný jednat, část pozemků pod nádražím už nyní kraji patří. „Myslím, že je docela strategické pro nás autobusové nádraží mít,“ řekl ČTK.

Předchozí vedení Liberce plánovalo, že do několika let vybuduje nový terminál s parkovacím domem za zhruba 160 milionů korun, na což již byla schválena dotace. V okolí měl vzniknout park sloužící cestujícím a veřejnosti.

O pozemky ale usilovala i společnost BusLine a v zájmu s jejími zájmy, tedy proti odkoupení pozemků městem, vystupoval i tehdejší primátor Tibor Batthyány.

 Ten dokonce při snaze zabránit nákupu neváhal lhát. Tvrdil například, že terminál přijde na 300 až 400 milionů korun a že si to Liberec nemůže dovolit. Již tehdy ale bylo známé, že realizace terminálu přijde na zhruba 160 milionů korun, z čehož navíc plných 85% bude platit Evropská unie a nikoliv Liberec.

Subscribe
Upozornit na
46 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
V Liberci vznikne historicky nejdražší podchod v dějinách města, ale zřejmě i České republiky a dost možná i Evropy. Nový, několik metrů dlouhý, podchod,
Liberecký kraj má od města vypůjčený školní areál v Zeyerově ulici. Syner tam pro něj bude za 160 milionů stavět školu a hejtman kraje
V souvislosti s odsouzením bývalého zastupitele za ANO Pavla Šulce, který byl v dopravním podniku uplácen stínovým majitelem společnosti BusLine Jiřím Vařilem, se minulý
V zatáčce u libereckého lomu, na ulici Kunratická, byl instalován pomník připomínající nacistickou bestialitu v našem městě v letech 1938-1945. V místě byl pracovní
Korupce je závažným celospolečenským problémem, který zasahuje a ovlivňuje všechny vrstvy společenského života. Pokud jste se setkali s korupčním jednáním nebo třeba „jen“ s netransparentním jednáním státní správy či samosprávy, ať už ze strany politiků nebo úředníků, můžete nám to napsat prostřednictvím tohoto formuláře. My se Vaším podnětem budeme zabývat a dáme Vám zpětnou vazbu.