nášLiberec

Search

Týden pod Ještědem: divoký večírek politiků s BusLine odnesou bolehlavem občané

Trvalo to sotva pár dní a naše prognóza se začala vyplňovat. Potápějící se impérium BusLine, vybudované na podezřelých vazbách s politiky, se snaží zatopit i Liberci. Toto jsou skutečné problémy města pod Ještědem.

BusLine oznámil, že Dopravnímu podniku měst Liberce a Jablonce nad Nisou vypověděl smlouvy a za šest měsíců přestanou jeho autobusy jezdit na zhruba 40ti procentech linek liberecké autobusové dopravy. Důvodem je fakt, že dopravní podnik odmítá vyplácet BusLine „přiměřený zisk“, který mu zaručuje nehorázná smlouva podepsaná primátorem Jiřím Kittnerem (ODS) bez výběrového řízení téměř před deseti lety.

Celé toto ustanovení sloužilo a slouží jako bič na DPMLJ a jeho vlastník, město Liberec. A když se město odmítá podřizovat diktátu BusLine, bič se vytahuje. Město Liberec čekají tvrdá soudní jednání, ale má velké šance, že z nich vyjde vítězně.

Co mu stoprocentně uškodí, je skutečnost, že již jednou město tento nepřiměřený „přiměřený zisk“ na účet BusLine poslalo. Respektive, že tak učinil někdejší předseda představenstva, zastupitel za exANO a blízký přítel a spojenec primátora Tibora Batthyányho Pavel Šulc. Dal tím BusLine do ruky zbraň v podobě precedentu, který jistě u soudu použije. Soud totiž politické hry, že Šulce do představenstva dosadili a drželi jej tam proti vůli Změny pro Liberec zastupitelé exANO, Starostů pro Liberecký kraj a ODS, zajímat nebudou.

Šulc je už obviněn, jeho kamarád Tibor Batthyány to má v primátorské sesli „za pár“, ale po tomhle divokém večírku, který v dopravním podniku předváděli zástupci zmíněných stran, bude za ně ještě Liberečáky dlouho bolet hlava.

I přes to, je pravděpodobný konec spolupráce BusLine a DPMLJ pro Liberečáky dobrá zpráva. Ta „spolupráce“ byla neudržitelná, protože to žádná spolupráce nebyla, ale jen a jen podpora soukromých zisků firmy, která se ukrývá skrze akcie, nastrčené figury a destinace v daňových rájích. Ovšem kostlivců po BusLine ještě zůstane mnoho a ještě o nich všichni uslyšíme.

Preventivním řešením proti podobným kovbojkám s městskou kasou by mohlo být i referendum, které se tento týden úspěšně podařilo dotáhnout Změně pro Liberec. Jedna z otázek referenda je i na snížení poplatků za jízdné. Je až k smíchu, jak dnes křičí o tom, že to město neufinancuje právě ti politici, kteří tu celou dekádu pomáhali skrze dopravní podnik doslova rabovat veřejné finance, které končily u BusLine. Ale taková je už politika..

Referenda a přímé volby jsou na celostátní úrovni nebezpečným nástrojem, jak ukazuje prezidentská volba nebo vzestup národních populistických či otevřeně fašistických stran. Ale referendum o tom, zda má město vybudovat letní kino, snížit jízdné pro děti a důchodce nebo koupit nejvýznamnější historickou památku ve městě, je prostě na místě.

Ale jedno jisté. Ať dopadne referendum jakkoliv, určitě se kolem v něj v Liberci vyrojí stejný počet právníků a expertů jako má v posledních dnech Liberec hydrometeorologů kolem Lesního koupaliště.

 

 

 

 

 

Subscribe
Upozornit na
48 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Kdo pozorně sleduje korupční kauzu kolem kostela sv. Máří Magdalény v Liberci, nemohl být překvapen přiznáním hlavního obžalovaného, tedy stavebního gigantu Metrostav. Navzdory mediálnímu
Je rozhodnuto. Liberec bude stavět nejdražší bazén v historii země a možná celé střední Evropy. Kdo si tedy myslel, že současná koalice, ve které
Poslanci po dlouhých měsících schválili zpřísnění lex Babiš. Principiálně je to dobře – kumulace mediální moci v rukou politiků není správná a je třeba
V Liberci a v Libereckém kraji staví ty nejlukrativnější veřejné zakázky de facto stále stejná skupina stavebních firem. Kdo si myslí, že mezi sebou