Televize firmy Syner se musí omluvit za lži a zaplatit pokutu

Vrchní soud v Praze vynesl rozsudek ve kterém dal za pravdu autorovi těchto řádků a uznal jeho žalobu proti společnosti Genus TV, patřící společnosti Syner. Podstatou sporu byla dva roky stará reportáž TV Genus, která účelově, manipulativně a vysloveně lživě informovala libereckou veřejnost o mém zaměstnaneckém poměru na liberecké radnici. Rozsudek soudu také dokládá, jakou roli hrála televize firmy Syner při takzvané „jarní krizi“ z roku 2011, kdy byla z vedení radnice odvolávána Změna pro Liberec a primátor Jan Korytář.

TV Genus, která patří pod křídla S group holding (Syner) se musí omluvit za lživou a zmanipulovanou reportáž, kterou odvysílala v dubnu 2011 během politické krize na liberecké radnici. Soud zároveň uložil Genus TV uhradit odškodné – jednu měsíční výplatu, kterou bych pobíral, kdybych bral hodinovou sazbu, kterou lživě uváděla reportáž TV Genus (což činí zhruba 51 tisíc korun).

Reportáž se opírala o pracovní smlouvy, které se bůhví jak dostaly do rukou „novinářů“ ze Syneru. Byla mezi nimi i moje příkazní smlouva na provádění archivní dokumentace a monitoringu na radnici v Liberci ohodnocená na 120 korun hrubé mzdy na hodinu. Mým úkolem bylo například dokumentovat tunelování městského majetku, ke kterému docházelo za ODS (např. i v případě Sportovního areálu Ještěd).

 Ale v samotné reportáži na Genusu nakonec byla nad mým jménem uvedená částka téměř třikrát vyšší, přesně 340 korun na hodinu s tím, že mě nikdy nikdo na radnici neviděl. Přitom mou smlouvu měli reportéři Genusu rovněž v ruce a museli tedy záměrně záběr zfalšovat. To jsem se jim v diskusích snažil vytknout, oponoval jsem i řádným docházkovým listem. Nepomohlo to.

Ačkoliv jsem už dlouho zvyklý na lži a urážky mé osoby, které přicházejí z médií firmy Syner či jejich vždy anonymních diskutujících, tady jsem si řekl, že to tak nenechám. Podal jsem žalobu a  soud v Liberci rozhodl v můj prospěch. Nicméně Genus se odvolal, ale rozsudek potvrdil i Vrchní soud v Praze a je tedy pravomocný.

Média stavebního gigantu s dlouhými prsty do politiky doplatila na své angažované a neobjektivní zpravodajství stranící jedné politické straně a zákulisní podnikatelské lobby. Vedle toho, že rozsudek dokumentuje úroveň i styl práce některých „novinářů“ Genus TV, ukazuje i na to, jak důležité bylo ovlivňovat politiku a přispět k pádu první povolební koalice se Změnou v čele (za ochotné spolupráce některých i koaličních politiků) . A zřejmě i dopomoci k vytvoření dnešní opozičně smluvní koalice s ODS.

Subscribe
Upozornit na
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Zpočátku to vypadalo když ne na štiku, tak aspoň na okouna, který rozčeří vody libereckého mediálního rybníčku. Dnes je jasné, že reálný výsledek zdaleka
 Stavební gigant S group holding (Syner) se opět pokouší ovlivnit krajské volby. Od ledna tohoto roku vydává a rozesílá do schránek obyvatel Libereckého kraje
Před několika dny proběhl na TV Nova rozhovor s hejtmanem Libereckého kraje Martinem Půtou. Celé by to zapadlo a nebyl by se důvod tomu věnovat,
Opakuje se to s železnou pravidelností. Kdykoliv se v libereckých i okolních vodách objeví nějaká skutečná korupční kauza, když policie obviní ze závažných činů
Korupce je závažným celospolečenským problémem, který zasahuje a ovlivňuje všechny vrstvy společenského života. Pokud jste se setkali s korupčním jednáním nebo třeba „jen“ s netransparentním jednáním státní správy či samosprávy, ať už ze strany politiků nebo úředníků, můžete nám to napsat prostřednictvím tohoto formuláře. My se Vaším podnětem budeme zabývat a dáme Vám zpětnou vazbu.